Vanliga frågor
- Hur lång är leveranstiden?
Våra paket har en genomsnittlig leveranstid på 5-12 arbetsdagar. Detta beror på att vi är ett företag som bryr oss om världen och naturen, så vi vill inte bara skicka några få beställningar varje dag. Vi samlar in paket i bulk och när vi når vår minimitröskel skickas allting på en gång. Vi hoppas att du förstår detta och att du vill göra din del för en bättre och hälsosammare värld.
- Vad är er returpolicy?
Det kan hända att du vill returnera en beställning. Kanske för att du inte gillar produkten eller för att det finns en annan anledning till att du inte vill ha beställningen. Oavsett orsak har du rätt att avbryta din beställning upp till 14 dagar efter mottagandet utan att ange någon anledning.
Efter annulleringen har du ytterligare 14 dagar på dig att returnera din produkt. Du kommer då att krediteras hela orderbeloppet inklusive fraktkostnader. Endast returkostnaderna från ditt hem till lagret är för din egen räkning. Dessa kostnader beror på produkten och paketet, se din transportörens webbplats för de exakta priserna. Om du utnyttjar din ångerrätt ska produkten returneras till lagret med alla levererade tillbehör och - om det är rimligt möjligt - i originalskick och i originalförpackning. Om du vill utöva denna rättighet kan du kontakta oss på info@beautyboutique.com. Vi återbetalar då beställningsbeloppet inom 14 dagar efter det att du har fått meddelande om din retur, förutsatt att produkten redan har mottagits i gott skick.
Om produkten är skadad eller om förpackningen är mer skadad än vad som krävs för att prova produkten kan vi överföra denna värdeminskning till dig. Behandla produkten med omsorg och se till att den är väl förpackad när du returnerar den.
- Kan jag avbryta min beställning?
Vi förbehåller oss rätten att när som helst efter mottagandet av beställningen acceptera eller avvisa beställningen eller någon del av den efter eget gottfinnande, även efter att kunden har fått en orderbekräftelse eller efter att kreditkortet har auktoriserats. Om kreditkortet redan har auktoriserats för köpet och beställningen avbryts kommer vi att göra en kredit till den ursprungliga betalningsmetoden.
Vid avbokning efter att en beställning har gjorts debiteras en avbokningsavgift på 5 SEK, oavsett när beställningen gjordes (även om det bara är en sekund senare), eftersom handlaren/kreditkortsföretaget debiterar oss en avgift för avbokning.
Observera att en beställning som redan har packats eller skickats inte kan annulleras.
- Vad händer om jag får fel produkt?
Kontakta oss inom 7 dagar efter att du har mottagit din beställning om du har fått varor som är felaktiga, saknas och/eller är defekta. Ange ditt beställningsnummer, foton av varan/varorna och eventuella referenser när du får ditt paket. Vi gör vårt yttersta för att lösa ditt ärende så snabbt som möjligt.
- Hur säker är min beställning online?
När du gör en beställning online med ditt kreditkort, skrivs all din information in på en SSL-krypterad webbsida. Din information är sedan SSL-krypterad och skickas direkt till vår kreditkortsleverantörs nätverk, där ditt kort och din transaktion godkänns och godkänns. Din kreditkortsinformation lagras inte på våra servrar.
- Hur mycket kostar frakten?
Som en särskild tjänst erbjuder vi för närvarande gratis standardfrakt till våra kunder i Sverige.
- Var är mitt paket?
När paketet är klart överlämnas det till vårt fraktbolag och du får ett spårningsmeddelande.
Av logistiska skäl och för att optimera leveranstiden kan beställningen skickas i flera delleveranser.
- Varför fungerar inte spårningen av mitt paket?
I vissa fall behöver transportören 1-2 arbetsdagar för att uppdatera var paketet befinner sig. I dessa fall ber vi om din förståelse och ditt tålamod.
- Vill du byta en produkt?
Vill du byta ut din produkt? Inga problem alls! Vänligen kontakta info@ormanishop.com. Du ansvarar dock för kostnaderna för att returnera produkten.
- Fel leveransadress?
Om du av misstag har angett en felaktig leveransadress, vänligen kontakta oss via e-post så snart som möjligt. Vi kommer då att försöka ändra beställningen åt dig.
Om du har några andra frågor (om frakt, beställning, returer osv.), skicka oss ett meddelande under menyalternativet "Kontakta oss" så svarar vi så snart som möjligt! Eller via e-post: info@onlinedeals.se